Sökmotoroptimeringstävling

Allt om länkbyggande

Rae Hoffman (a.k.a sugarrae) har ställt ett antal frågom om hur man på bästa sätt bygger länkar till några av de bästa experterna inom området. De hon intervjuat är:

Eric Ward

The Link Moses behind URL Wire

Rand Fishkin

From SEOMoz

Roger Montti

The VP of Verticals at Best of the Web

Todd Malicoat

Of Stuntdubl and SEO Class

Frågorna man får svar på är bland annat:

What are the factors you would take into account before buying a link from a directly contacted site?

Automating the link acquisition process: How far do you recommend going with it? What are the benefits and pitfalls of automation?

What are the top 3 over-rated and under-rated criteria for determining how valuable an individual link will potentially be to your site’s search engine rankings?

If you were in control of the search engine algorithm at Google, what are the top three changes you would make specific to how Google values/counts links?

Läs svaren på dessa och utterligare frågor på Sugarrae. En riktig monster artikel med massor av intressanta åsikter.

Postad: 2007-03-22

Oskyldigt offer för sökmotoroptimeringstävling

Läser på SEO Bloggen om ett oskyldigt offer för en sökmotoroptimeringstävling. Det är ägaren av restaurangen Esca i New York, Dave pasternack som drabbats av tävlingen som går ut på att optimera för [Dave Pasternack].

Postad: 2007-02-21

Snurrigt i SEO SM

Nu snurrade det till i topplistan för SEO-SM, seo-optimering.com återtog ledningen med besked och har just nu 49 poäng!

Postad: 2007-02-18

Seo World Championship har startat

Så har nu Seo World Championship startat och den sökfras som valts är globalwarming awareness2007, ett intressant val i dessa stormiga tider när klimatförändringar diskuteras allt mer och mer.

Det ska bli intressant att se vad de tävlande gör med sina sidor och hur mycket intresse tävlingen kan locka från övriga media, kan en sökfras med ett innehåll lyckas locka till ett större intresse för tävlingen även utanför SEO-världen?

Postad: 2007-01-16

Toolbar PageRank uppdateras

Just nu verkar Google uppdatera Toolbar PageRank värden, seo-skolan.se ser ut att få en 4:a.

Postad: 2007-01-13

Svensk seger i carcasherdotcom seocontest

Det blev till sist svenske Marcus Westerberg som tog hem segern i denna stora sökmotoroptimeringstävling.

Postad: 2007-01-02

Delfinal i Google-SM

Delfinalen i den svenska sökmotoroptimeringstävlingen, är nu avgjord och priset går till mirjoran.se som gjorde en stark spurt och knuffade ner den tidigare suveräna ledaren seo-optimering.com till andra plats.

Postad: 2007-01-02

Halvtid i Google-SM

Vi närmar oss halvtid och delfinal i den svenska sökmotoroptimeringstävlingen, med några dagar kvar ligger seo-skolan just nu 4:a.

Postad: 2006-12-27

Seo World Championship

eastpoint media meddelar att de under jan-maj 2007 kommer att arrangera Seo World Championship, en återkommande tävling med som mål att utveckla SEO. Tävlingen startar den 15:e januari och prisbordet toppas av an splitter ny bil.

Postad: 2006-12-05

SEO för välgörenhet

Marcus Westerberg som just nu ligger 1:a i den just nu största sökomotoroptimeringstävlingen “Carcasherdotcom Seocontest”, ger nu alla möjligheten att stödja ett välgörande ändamål och samtidigt hjälpa honom att vinna tävlingen genom att länka till honom. Detta skulle vara första gängen som en svensk lyckas vinna en så stor och prestige full tävling.
Vinner han tävlingen kommer han att skänka $1000 till Celiac Charity.
För att hjälpa till med att skänka $1000 till välgörenhet och samtidigt stödja vår svensk i tävlingen, länka helt enkelt till www.carcasherdotcomseocontest.cc med ankartexten Carcasherdotcom Seocontes.

Postad: 2006-11-19

Uppdatering

Deltagarlistan har utökats vi närmar oss 40-deltagare nu, har även gjort en speciall sökfunktion mha Google Co-op som bara söker bland de deltagande webbplatserna.

Postad: 2006-10-28

Även realtid uppmärksammar tävlingen

Även realtid.se har fått in en artikel om tävlingen. I artikeln vågar sig även Jim på att tippa utgången ... jag tror att det antingen blir Nikke Lindqvist eller Marcus Westberg ... och det är nog knappast några högoddsare.

Postad: 2006-10-17

Internetworld skriver om tävlingen

Vad jag vet blev Internetworld först ut med att skriva om tävlingen när de idag publicerade en kort nyhet om sveriges första SEO-tävling. Internetworld om tävlingen

Postad: 2006-10-16